dinsdag 8 oktober 2013

fascinatie

Ik heb een fascinatie voor de relatie tussen voeding, gezondheid en er goed uit zien.
Ik hoop dat er een moment gaat komen dat artsen eerst gaan vragen wat je eetpatroon is in plaats van medicijnen geven.
Geef mensen een leef/eet advies.
Mooi voorbeeld; iemand die in het ziekenhuis lag met ernstige verstopping die dus zowel boven en aan de onderkant medicijnen kreeg, wat dus een hoop geld kost, het duurde bijna hele week voordat er eindelijk wat ontlasting was.
Om dat bij thuiskomst te vieren met een kaassoufflé en patat, nu dan ontplof ik,,ik zeg niets,,dat is dan maar beter.
Iemand die ik tegenkom met de hond uitlaten en mij verteld dat zij prednison heeft gekregen omdat haar griep niet overgaat.
Buurvrouw die aan de anti-antibiotica zit voor een hardnekkige verkoudheid...
ben ik nu gek, waren dat geen medicijnen voor als je echt iets ernstig had.
Geef eerst een eetadvies, daarna zie je wel weer verder. Of zijn artsen zo bang voor de patiënt geworden of hebben ze er te weinig tijd voor.
Tijd is geld, en aan medicijnen wordt weer een hoop geld verdient, dus een win win situatie.
Gelukkig zijn er steeds meer mensen die er wel wat aan willen doen...voor die mensen wil ik er zijn.
Voorbeeld van een geweldig gezond buffet..zo kan het dus ook.
verander je manier van denken over voeding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten